Jak cwiczyc: Cwiczenia anaerobowe

Jak cwiczyc: Cwiczenia anaerobowe ten sposób nie
Foto pochodzi z befit.pl

Poza ćwiczenia aerobowymi na siłowni można wykonywać również ćwiczenia anaerobowe. Są to tak zwane aktywności beztlenowe, które stanowią przeciwieństwo aerobowej rekreacji. Ich celem jest przede wszystkim wysiłek energetyczny bardzo intensywny, lecz krótki w porównaniu z wcześniej charakteryzowanymi aktywnościami. W ten sposób nie poprawia się krążenie ani nie przyspiesza praca serca, nie ma też polepszenia oddychania. Jedyne, co to chodzi w takim treningu o zwiększenie siły mięśni.

Jak cwiczyc: Cwiczenia anaerobowe przejścia na próg beztlenowy
Foto pochodzi z befit.pl

Można zatem wyróżnić w tym przypadku przykładowo bieg na krótkich dystansach czyli tak zwany sprint. Ponadto do ćwiczeń anaerobowych kwalifikuje się też podnoszenie ciężarów. Jeszcze jedna kwestia to wykorzystanie maksymalne energii, która gromadzi się w mięśniach. Ze względu na dość umiarkowany zapas tejże energii, ćwiczenia tego rodzaju mogą być wyłącznie krótkotrwałe. Najczęściej wynoszą one już nie parędziesiąt minut, lecz kilkadziesiąt sekund i są równie bardzo wyczerpujące. Przykładowo popularny okazuje się sprint wynoszący jakieś 90 sekund. Nie dłużej. W przypadku wysiłku tlenowego w momencie gdy zaczynamy odczuwać brak tchu, dochodzi do wykorzystywania zapasów energii i przejścia na próg beztlenowy.

Autorem wpisu jest